blog / 18. septembra 2020

Ambasadorji slovenskih zgodovinskih mest

Franci, Marijana, Jernej, Jana, Irina, Primož, Žiga, Mitja, Tia, Gašper in Monika so prvi ambasadorji zgodovinskih mest Slovenije. Naziv so osvojili tako, da so v okviru nagradne igre #mojemesto (20. junij – 15. julij 2020) obiskali vseh 17 zgodovinskih mest.

Naziv pa je pridobila tudi nadobudna popotnica Tjaša, ki si je zadala poseben kolesarski izziv. Prekolesarila je 847 km in v štirih dneh obiskala vsa slovenska zgodovinska mesta.

Kakšna je bila njihova izkušnja, kaj jih je navdušilo in česa so se naučili na svojem potovanju, vam razkrivajo v spodnjem blogu.

FRANCI – CELJE

Franci Perčič iz Celja se sedaj, ko je v pokoju, posveča svojima priljubljenima konjičkoma, potovanjem in fotografiji. Ob koncu junija se je namenil, da skupaj s taščo obišče kraje v okolici Šentjurja. Že dolgo je imel v načrtu, da obišče tudi Rifnik, zato se je odločil, da priložnost izkoristi za ogled tega znamenitega arheološkega najdišča. Tam je njegovo pozornost ujel plakat, ki ga je vabil, naj se slika in sodeluje v nagradni igri #mojemesto.

”Takoj sem vedel, da mi je pobuda pisana na kožo. Doma sem podrobno prebral navodila na spletni strani in se odločil da izziv izpeljem. Dva dni kasneje sva s taščo že odšla na izlet na Dolenjsko, kjer sva obiskala Žužemberk, Metliko, Novo mesto in Kostanjevico na Krki. Nekaj dni kasneje je sledil izlet v Kamnik, Kranj, Škofjo Loko in Tržič. Nato obisk domačega Celja in dva dni kasneje še Slovenske Konjice in Ptuj.”

A čas se je iztekal in Franci je moral uporabiti tudi nekaj iznajdljivosti

”Do zaključka nagradne igre je bilo le še nekaj dni, midva z ženo pa sva imela planiran dopust na Krasu. Zato sem nekoliko zavedel ženo in jo do končne destinacije zapeljal po ‘malce daljši’ poti. Zgodaj zjutraj sem naju odpeljal do Jesenic in ji šele na poti razložil, kam se peljeva in zakaj. Sledila je čokoladna Radovljica, Idrija in šele nato Komen, kjer sva imela rezervirano dopustniško nastanitev. Naslednji dan sva šla še do Kopra in nato s kolesi do Pirana, kjer se je moj izziv zaključil.”

Franci pravi, da je vseh 17 zgodovinskih mest pred tem že obiskal, vendar jih je tokrat odkrival z ‘drugačnimi očmi’. ”Ugotovil sem, da bom moral v večino teh mest še najmanj enkrat, da si jih res dobro ogledam. Največji vtis so name naredile Slovenske Konjice, saj občudujem mesta, ki so čista, lepo urejena in z veliko rož, najbolj pa bi si želel raziskati zgodovino Jesenic.”

Ob koncu Franci dodaja, da je zadovoljen, da je uspel izpeljati zadani izziv, ki mu je podelil naziv ambasadorja zgodovinskih mest in ga navdihnil za njegov naslednji podvig! ”Zelo me zanima zgodovina. V Metliškem gradu sem prebral, kako so bili z njihovim Novim trgom povezani grofje Celjski. Porodila se mi je zamisel, da se podučim o krajih in gradovih v Sloveniji, ki so bili povezani s Celjskimi grofi in te kraje obiščem. To bo verjetno moj naslednji potovalno-fotografski izziv’‘.

IRINA – JESENICE

Irina Pashagich z Jesenic je o nagradni igri #mojemesto izvedela na TIC-u Jesenice. Ideja se ji je zdela zelo zanimiva, zato se je odločila, da se poda na pot in obišče vsa zgodovinska mesta.

”Največji vtis sta name naredila grad Žužemberk in Žička kartuzija v Slovenskih Konjicah, predvsem zaradi njune bogate zgodovine. Težko bi izpostavila le eno mesto, saj moram reči, da me je prav vsako prijetno presenetilo. V vseh sem doživela veliko lepih vtisov in srečala mnogo prijaznih ljudi.”

S sodelovanjem v nagradni igri #mojemesto pa je odkrila tudi nekaj novih mestnih biserov. ”Prvič sem obiskala Kostanjevico na KrkiŽužemberkMetlikoSlovenske Konjice in Idrijo. Vsekakor se bom v mesta še vrnila, po zaključku akcije smo z družino obiskali Idrijo in poskusili žlikrofe. Obiskali smo tudi Tržič in raziskali Dovžanovo sotesko.”

Kakšen pa je Irinin splošni vtis ob zaključku akcije? ”Težko opišem vse občutke z eno besedo, lahko rečem samo NEPOZABNO. Ta izkušnja me je naučila, da je Slovenija zelo raznolika država, s čudovito naravo in zanimivo zgodovino. To me je spodbudilo, da raziščem še več naravnih in kulturnih spomenikov in vse skupaj predstavim rusko govoreči javnosti, v obliki bloga na svojem instagram profilu in youtube kanalu.”

TIA, PRIMOŽ, ŽIGA in MITJA

Tia Tominc Dealmea iz VelenjaPrimož Drevenšek iz GrižŽiga Kastelic iz Trebela in Mitja Jan iz Dravograda so ekipa mladih ambasadorjev zgodovinskih mest. Poleg izziva, da obiščejo vseh 17 mest, so si zadali še nalogo, da to opravijo v najkrajšem možnem času. Uspelo jim je v pičlih dveh dneh.

”Pobudo, da se skupaj udeležimo nagradne igre #mojemesto je podal Žiga. Na začetku me je samo vprašal, če bi šli na ‘road-trip’ po Sloveniji. Moj odgovor je bil seveda pritrdilen. Pripravil je tudi načrt potovanja, ki je vključeval 17 zgodovinskih mest, kar je pomenilo približno 1000 km v dveh dneh,” se spominja Primož, Žiga pa dodaja, da ga je k odločitvi spodbudilo predvsem to, da bi odkril še več slovenskih krajev in čas preživel s prijatelji.

”Vsi radi potujemo, raziskujemo nove kraje in mislim da nas je to bolj pritegnilo, kot nagrade, o katerih takrat niti razmišljali nismo,” je poudarila Tia, Mitja pa je izpostavil, da se sam navdušuje nad zgodovino in potovanji, ”ravno zaradi tega mi je bila ta nagradna igra pisana na kožo in bilo mi je v užitek raziskovati bogato preteklost Slovenije.”

In katero mesto se jim je najbolj vtisnilo v spomin?

”Težko bi se odločil, katero mesto mi je bilo najljubše, ampak če bi moral izpostaviti, bi najverjetneje izbral Ptuj in Idrijo. Idrija ima prečudovito lokacijo, saj je skrita v dolini med gorami, Ptuj pa zaradi bogate zgodovine, saj je najstarejše slovensko mesto, vtisnil pa se mi je tudi razgiban mestni vrvež zvečer,” je svoje vtise opisal Mitja.

S tem se strinja tudi Tia: ”Vsa mesta so bila čudovita po svoje, a če bi morala izbrati, bi bila to Idrija. Očarala me je njena pokrajina, odmaknjenost, vijugaste ceste, narava, pa tudi idrijska čipka, seveda.”

Dogodivščino si bodo, poleg lepot mestnih središč, zapomnili tudi po nekaterih nenavadnih pripetljajih. Žiga pove, da so v Piranu prehodili celo mesto v iskanju plakata, pri tem pa jih je ves čas spremljal dež. Mitja se spominja, da jim je med ogledom Kostanjevice na Krki celo pot sledila oranžna mačka, Tia pa dodaja: ”Ko smo v Metliki domačine prosili za pomoč pri iskanju plakata, so nas ti napotili kar na policijo, češ, naj vprašamo kar tam, saj bojda nimajo drugega dela.”

Žiga je vsa mesta že poznal, ostali pa so mnoga spoznali prvič. Mitja ŠentjurTržičJesenice in Metliko, Tia je prvič obiskala MetlikoŽužemberkKamnikIdrijoRadovljico in Tržič, Primož pa Kostanjevico na KrkiŽužemberkMetliko in Tržič.

In kako bi opisali svojo izkušnjo? Primož pravi, da je bilo čudovito: ”Spoznal sem kar nekaj novih mest, ki jih lahko priporočim prijateljem in ostalim, ki iščejo izlete po Sloveniji.” Mitji pravi, da mu je nagradna igra ponudila izjemno izkušnjo, ki je drugače najverjetneje ne bi doživel, predvsem pa priložnost, da so se pri raziskovanju novih krajev s prijatelji še bolj povezali. Žiga poudarja, da mu je dogodivščina samo potrdila, da je Slovenija najlepša država na svetu, Tia pa sklene: ”Navkljub majhnosti naše Slovenije, se vedno najdejo kotički, ki jih še nisi obiskal in ti nepričakovano vzamejo dih.”

MONIKA – ZGORNJA BESNICA

Simpatična Monika Rakovec iz Zgornje Besnice pravi, da se je za sodelovanje v nagradni igri odločila, ker rada potuje in odkriva nove kotičke Slovenije, pa tudi zato, ker se ji je sodelovanje v nagradni igri zdela prava priložnost, da odkrije kraje, ki jih še ne pozna.

”Mesta, ki sem jih obiskala prvič, so bila Idrija, Metlika, Žužemberk, Šentjur in Slovenske Konjice, največji vtis pa je name naredilo mesto Piran. Obožujem morje, Primorsko, zgodovino in se vsako leto z veseljem vračam nazaj,” je povedala Monika.

Dogodek, ki jo je presenetil, pa se je zgodil na Ptuju, kjer so ji pri kosilu za sladico postregli blejsko kremno rezino. ”Glede nato, da sem iz Gorenjske in da se Ptuj nahaja precej bližje Prekmurju, bi zagotovo raje pojedla prekmursko gibanico,” dodaja Monika.

Celotno izkušnjo pa opiše z eno samo besedo: ”Nepozabno,” ter ob tem še doda: ”Vsekakor se splača potovati po Sloveniji. Kljub temu, da je majhna, lahko vsakič odkrijemo nekaj novega. In, ko že mislimo, da smo videli vse, nas vedno znova preseneti.”

JANA – CERKNICA
JERNEJ – LOŠKI POTOK

Jana Urbas in Jernej Kastelic sta v nagradni igri #mojemesto predvsem videla priložnost, da skupaj aktivno preživita čas in ob tem odkrijeta še kaj novega. Jano so najbolj presenetile Slovenske Konjice, saj je tam prvič obiskala staro mestno jedro: ”Zelo prikupno in lepo mesto. Navdušena sem bila nad njim.”

Jerneju pa se je najbolj vtisnilo v spomin mesto Ptuj”Zaradi prijaznih ljudi,” dodaja Jernej, ”Tam sva tudi prespala, ker sva imela tako planirane izlete, in nastanitev je bila prav tako super.”

Jernej je vsa zgodovinska mesta obiskal že pred tem, Jana pa je prvič odkrila Slovenske Konjice, Šentjur in Metliko.

Dogodek, ki se jima je še posebej vtisnil v spomin, se jima je zgodil v Žužemberku”Ko sva prispela v mesto, je močno deževalo. Na grad sva se podala z dežniki, a ker sva imela obute samo poletne natikače, sva jih kmalu sezula in pot nadaljevala kar bosa. Čofotati po lužah grajskega dvorišča je bilo res nekaj posebnega,” izkušnjo opisuje Jana.

GAŠPER – LJUBLJANA

Gašper Žalar iz Ljubljane je mladenič, ki si je pogumno zadal, da se pridruži nagradni igri #mojemesto takoj, ko je izvedel zanjo. ”Zdela se mi je enkratna priložnost za odkrivanje Slovenije, še posebej v teh časih, ko je potovanje zunaj meja Slovenije dokaj težko. Odločil pa sem se tudi zato, ker kar precej izmed teh sedemnajstih mest pred tem še nisem obiskal oziroma jih podrobneje raziskal.”

Največji vtis je nanj pustilo zgodovinsko mesto Idrija”Za to mesto bi se odločil, ker mi je do mojega obiska predstavljalo nekakšno neznanko, saj o njem nisem vedel veliko. Prav zato sem bil navdušen, koliko možnosti za oglede ponuja, pa tudi nad zelo dobro kulinarično ponudbo.”

Zanj je bilo sodelovanje v nagradni igri #mojemesto zanimivo tudi zato, ker je kar nekaj mest obiskal prvič. ”Idrija, Kostanjevica na Krki, Metlika in Tržič so mesta, ki sem jih obiskal prvič. Med sodelujočimi mesti pa sta tudi dve mesti, kjer sem v preteklosti že bil in to več kot enkrat, vendar jih na žalost predtem nikoli nisem imel priložnosti podrobneje raziskati. To sta Jesenice in Šentjur.”

Izkušnjo opisuje kot poučno: ”Ta izkušnja me je naučila, da je v Sloveniji še kar nekaj čudovitih in neodkritih kotičkov, ki so vsekakor vredni obiska.’’

Naziv ambasadorja zgodovinskih mest pa zanj pomeni nekaj posebnega: ”Ta naziv mi pomeni nekakšen dodaten izziv, saj si v prihodnje želim raziskati še več takšnih in podobnih krajev po Sloveniji. Hkrati pa bi želel širiti informacije o teh krajih tudi ostalim ljudem tako v Sloveniji, kot tudi v tujini.

MARIJANA – KAMNIK

Sodelovanje v nagradni igri #mojemesto si je Marijana Pajenk iz Kamnika podarila za svoj 70 rojstni dan: ”Slučajno sem odkrila vaš plakat in moja prva misel je bila: obiskala bom nekaj mest in si to podarila sama sebi za 70. rojstni dan, katerega sem ravno v tistem času praznovala – morda mi bo uspelo obiskati vse. In mi je!”

Marijana pravi, da se že od nekdaj navdušuje nad starimi mesti, ki imajo dušo in pripovedujejo zgodbe, nanjo pa je največ vtis naredilo mesto Tržič”Prvi vtis ni bil dober. Ko pa sem tam preživela nekaj časa in si ogledala muzej, zanimivo razstavo in se sprehodila do zmaja, sem bila res prijetno presenečena … Gotovo se bom v Tržič še odpravila,” sklene Marijana.

Katera mesta pa je Marijana odkrila prvič? ”Prvič sem obiskala Metliko, Tržič, Radovljico in Kranj. Vsa ta mesta so me navdušila.”

Dogodek, ki ji je še posebej ostal v spominu, pa se je zgodil na Jesenicah. ”Jesenice sem obiskala v nedeljo. Info točka je bila zaprta, zato sem v bližnji restavraciji, ki mi je bila na prvi pogled všeč in ima simpatično ime Ejga, vprašala natakarico, kaj je na Jesenicah zanimivega za videt. Rekla je, da nič posebnega. Omenila sem ji, da mi je všeč restavracija. Potem je povedala, da je lastnica naša bivša smučarka Alenka Dovžan, ki je priborila prvo olimpijsko medaljo za samostojno Slovenijo. Vprašala me je, če želim njeno razglednico. Z veseljem sem jo sprejela, saj že dolga leta zbiram razglednice.”

Marijana pravi, da je že prej vedela, da je Slovenija čudovita dežela, a ob tej izkušnji je odkrila tudi nove stvari: ‘‘Zdaj sem pridobila nova znanja, videla čudovite stvari, srečala prijazne ljudi, vsaka pot je bila novo doživetje, z eno besedo, super sem se imela.” Ponosna sem na naziv ambasadorja zgodovinskih mest, tudi moji najbližji. Na info točkah sem pridobila promocijski material in s prijateljicami bom zagotovo ponovno obiskala katero izmed teh mest.”

TJAŠA – RADOVLJICA

Tjaša Žnidar iz Radovljice je za nagradno igro #mojemesto izvedela prek Facebook-a, a žal prepozno, tik pred iztekom roka. Obisk vseh zgodovinskih mest Slovenije se ji je zdel vendarle dober motiv za spoznavanje naše prelepe dežele, zato se je odločila, da se še pred koncem poletja s kolesom zapelje skozi vseh 17 zgodovinskih mest.

”Za začetek sem se s kolesom odpeljala na moje Jesenice. Tako sem se prepričala, ali je s kolesom vse v redu, ali torbe dobro stojijo. Naslednji dan pa je šlo zares. Skupaj s prijateljico Drago Žbontar sva se podali na pot. Pod gorami sva se peljali v Tržič, nato v Kamnik, Celje, Šentjur, Slovenske Konjice, vmes obiskali Žičko kartuzijo, proti večeru pa prispeli na Ptuj, kjer sva prespali. Naslednje jutro sva morali počakati, da je dež prenehal, potem pa sva se odpravili proti Kostanjevici na Krki, Novemu mestu, Metliki, komaj ušli temi in prespali v Dolenjskih toplicah. Naslednji dan sva se odpeljali do Žužemberka, nato pa v smeri Kočevja, preko Ribnice, Cerknice, Postojne do morja, v Koper, kjer sva prespali. Draga je tam svojo pot zaključila, jaz pa sem se naslednji dan, še pred zajtrkom, odpeljala do Pirana, nato pospremila Drago na vlak, sama pa sem se odpravila proti Idriji. Pozno popoldan sem čez Žiri prispela v Škofjo Loko, se nato peljala proti Kranju in kar se da hitro še do Radovljice ter tako odkljukala še 17. mesto,” svoje popotovanje opiše Tjaša.

Svoje spomine pa je Tjaša beležila tudi s fotografijami: ”V vsakem mestu sem slikala tablo mesta, pa tudi, kar mi je bilo všeč. Presenetilo me je staro mestno jedro Celja, pa pogled na Novo mesto … ‘’

Tjašin podvig je navdihnil še mnoge druge kolesarske navdušence. ”Veseli me, da sem v svojem krogu sprožila kar precej zanimanja za izpeljan projekt in verjamem, da se bo še kdo odpravil/odpeljal po zgodovinskih mestih,” dodaja Tjaša ter strne svoje vtise; ‘’Nasploh lahko rečem, da mi je bilo prav vsako mesto všeč. S kolesarske perspektive se mesta vidijo v povsem drugi luči, predvsem jih bolj doživiš.”

Naj se vas dotakne navdušenje ambasadorjev zgodovinskih mest! Podajte se na pot odkrivanja lepot Slovenije tudi vi in izberite unikatna doživetja, ki vam jih ponujajo turistični paketi slovenskih zgodovinskih mest!

Odkrijte čudovite zaklade kulturne dediščine, ki vam jih ponujajo zgodovinska mesta CeljeŠentjur, Slovenske Konjice, Ptuj, ŽužemberkNovo mesto, Kostanjevica na Krki, MetlikaKamnikKranjRadovljica, Škofja LokaTržič, JeseniceIdrijaKoperPiran.